شما در حال مشاهده هستید سرویس و تعمیرات یخچال در کرج و رفع 8 مشکل رایج!
سرویس و تعمیرات یخچال در کرج

سرویس و تعمیرات یخچال در کرج و رفع 8 مشکل رایج!

کارکرد فن در یخچال ها چگونه است؟

بیشتر یخچال‌های معمولی دارای فن مبدل و فن بخارساز هستند. فن مبدل به کویل مبدل واحد شما سرما می‌دهد. در عین حال، فن بخارساز هوا را بر روی کویل‌های بخارساز فریزر در هنگام روشن بودن کمپرسور جریان می‌دهد. این فن‌ها همزمان عمل می‌کنند و مشکلاتی با موتور هر یک می‌تواند باعث افزایش قابل توجه صدای یخچال شود. می‌توانید این فن‌ها را بررسی کنید و ببینید آیا موتور آنها خراب شده است، اما قبل از بررسی، حتماً یخچال را از برق جدا کنید.  همچنین برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

افزایش قابل ملاحظه قبض انرژی به دلیل استفاده از یخچال

اگر مشاهده کردید که قبض انرژی خانه‌تان به طور ناگهانی افزایش می‌یابد، ممکن است مشکلی در یخچال شما وجود داشته باشد. به خاطر داشته باشید که یخچال یکی از دستگاه‌های با مصرف انرژی بالا در هر خانه است و عملکرد آن می‌تواند بر مصرف کل انرژی خانه‌تان تأثیر گذار باشد. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج با ما در تماس باشید.

می‌توانید از یک دستگاه اندازه‌گیری مصرف انرژی مانند “Kill A Watt” استفاده کنید تا مصرف انرژی یخچال خود را اندازه بگیرید و آن را با مشخصات تولیدکننده مقایسه کنید. اگر یخچال شما به طور قابل توجهی بیشتر از حد مصرف انرژی مشخص شده توسط تولیدکننده استفاده می‌کند، ممکن است علت افزایش قبض انرژی شما باشد. این مشکل معمولاً در واحدهای قدیمی رخ می‌دهد که برای حفظ دماهای سرد نیاز به کار سختی دارند. برای تعمیر یخچال در کرج می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

این مشکلات ممکن است در یخچال‌های قدیمی‌تر و یا یخچال‌هایی که نیاز به تعمیر دارند رخ دهند. در صورتی که یخچال شما یک واحد قدیمی است و مشکلات متعددی دارد، ممکن است بهتر باشد آن را با یک یخچال جدید و کارآمدتر جایگزین کنید. یخچال‌های جدیدتر معمولاً بهترین فناوری‌ها را برای بهینه‌سازی صدا، مصرف انرژی و عملکرد دارند.

اگر مشکلات یخچال شما به تعمیر دستگاه نیاز دارد، بهتر است با تعمیرکار مجرب یا خدمات پس از فروش جهت سرویس و تعمیرات یخچال در کرج تماس بگیرید. آنها می‌توانند مشکل را تشخیص دهند و اقدامات مناسب را برای رفع آن بگیرند. همچنین، نگهداری و تمیزکاری منظم یخچال شما نیز می‌تواند به بهبود عملکرد آن و کاهش مشکلات کمک کند. اطمینان حاصل کنید که درب یخچال به درستی بسته شده و در صورت لزوم، برسی کنید که درب و بندگاه‌ها درست قرار گرفته باشند.

اگر یخچال شما همچنان مشکل دارد و صدا، مصرف انرژی یا عملکرد آن از حالت عادی خارج است، بهتر است با تعمیرکار یا تکنسین مجرب تماس بگیرید تا مشکلات را بررسی و رفع کنند. بدین منظور متخصصین و تعمیرکاران حرفه ایی ما در سما سرویس کرج آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه سرویس و تعمیرات یخچال در کرج  می باشند.

سرویس یخچال در کرج

تمیزکاری منظم رول‌های تبادل حرارت یخچال

تمیزکاری منظم از رول‌های تبادل حرارت یخچال بسیار مهم است. رول‌های تبادل حرارت، معمولاً در قسمت پایین یا پشت یخچال قرار دارند. این رول‌ها برای خنک کردن و تبخیر مبرد استفاده می‌شوند و هوای داخل یخچال را در دمای بهینه نگه می‌دارند. اگر رول‌ها کثیف باشند، قادر به بهترین انتقال حرارت نخواهند بود که باعث می‌شود کمپرسور بیشتر بکوشد و انرژی بیشتری مصرف کند و در نتیجه عمر یخچال کاهش پیدا کند. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج تماس بگیرید.

رول‌های تبادل حرارت می‌توانند خاک، گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و سایر ذرات موجود در محیط خانه را جذب کنند. این ذرات در اطراف و روی رول‌ها جمع می‌شوند. حتی اگر شما در روتین تمیزکاری خود دقت کنید، رول‌های تبادل حرارت هنوز هم ذرات را جذب خواهند کرد و حداقل یک بار در سال باید آنها را تمیز کنید. اگرچه این کار ممکن است جذابیت آن را نداشته باشد، اما باعث کاهش نیاز به تعمیرات گران قیمت یا جایگزینی زودهنگام یخچال شما خواهد شد. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج از کارشناسان ما کمک بگیرید.

قبل از شروع تمیز کار رول و تعمیرات یخچال

اگر می‌خواهید رول‌های تبادل حرارت یخچال خود را خودتان تمیز کنید، به چند ابزار نیاز خواهید داشت. اگر یک مکنده یا مکنده برقی با ضمیمه برس و شیار داشته باشید و همچنین یک برس تمیزکاری ویژه برای رول‌های تبادل حرارت داشته باشید، این کار را می‌توان به طرز چشمگیری آسان‌تر کرد. این نوع برس بسیار انعطاف‌پذیر است و برای جاهای تنگ و کوچک دور رول‌های تبادل حرارت طراحی شده است. جهت استفاده از خدمات سرویس و تعمیرات یخچال در کرج با ما در تماس باشید.

بعدازآن، باید محل قرارگیری رول‌های تبادل حرارت در دستگاه خود را پیدا کنید. همانطور که در بالا اشاره شد، رول‌های تبادل حرارت معمولاً در پشت یخچال یا در جلو در سراسر پایین دستگاه قرار دارند. اگر دچار مشکل در پیدا کردن رول‌های خود شده‌اید، باید در کتابچه راهنمای صاحبان دستگاه خود مشخص شده باشد.

وظیفه آخر قبل از شروع تمیزکاری، قطع برق یخچال است. هرگز نباید روی دستگاه‌های الکتریکی کار کنید که به تأمین برق وصل شده‌اند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که یخچال شما از پریز دیواری جدا شده است یا که در جعبه مدار قطعه شده است. اگر یخچال شما دارای سازنده یخ یا دیسپانسر آب است، نیز باید تأمین آب به دستگاه را قطع کنید. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج کافیست با ما در تماس باشید.

تمیزکاری رول‌های جلویی در فرایند تعمیر یخچال

اگر رول‌های تبادل حرارت شما در جلوی یخچال قرار دارند، باید پایینی را بردارید. این عموماً با کشیدن یا جدا کردن قابل انجام است. شما باید در زمین باشید تا بتوانید زیر دستگاه را ببینید. از مکنده و برس تمیزکاری خود برای برداشتن موهای حیوانات خانگی، گرد و غبار یا خاکی که احتمالاً در اطراف رول‌ها جمع شده است، استفاده کنید. پایینی را تمیز کنید و آن را مجدداً نصب کنید.

هنگامی که رول‌های تبادل حرارت را تمیز می‌کنید، همچنین بهتر است فن تبادل حرارت را نیز تمیز کنید.قسمت فن تبادل حرارت در پشت یخچال قرار دارد و شما باید با استفاده از یک مته پیچ و گره‌زن، یک پانل دسترسی را بردارید. هنگام جابجایی یخچال، مراقب باشید زیرا احتمالاً سنگین است، بنابراین از کمک یک دوست استفاده کنید و کارتن را بر روی زمین بگذارید تا کف خانه‌تان حفاظت شود.

پس از برداشتن پانل، از برس تمیزکاری و مکنده خود برای تمیز کردن منطقه استفاده کنید. ممکن است نیاز به یک پارچه نرم برای تمیز کردن هر گونه ذرات از فن داشته باشید. پانل را مجدداً نصب کنید و دستگاه را به محل اصلی خود ببرید. یخچال را به پریز وصل کنید و آب را روشن کنید تا بررسی کنید که به درستی کار می‌کند.

جهت سرویس و تعمیرات یخچال در کرج کافیست با تعمیرکاران سما سرویس کرج در تماس باشید.

تمیزکاری رول‌های تبادل حرارت عقبی

اگر رول‌های تبادل حرارت شما در پشت یخچال قرار دارند، باید دستگاه را به جلو حرکت دهید تا به آن دسترسی پیدا کنید. همانطور که در بالا اشاره شد، از مکنده و برس تمیزکاری خود برای به آرامی تمیز کردن رول‌های تبادل حرارت استفاده کنید. احتمالاً خواهید یافت که رول‌های عقبی به آلاینده‌های حیوانات خانگی و سایر ذرات قابل حمل کمتری حساس هستند، اما با این حال باید به طور منظم تمیز شوند.

تمیزکاری رول‌ها وظیفه مهمی است که برای اطمینان از به درستی کار کردن یخچال شما باید به آن پرداخته شود. اگر احساس اطمینان از خودتان برای انجام این کار ندارید، تکنسین حرفه‌ای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج می‌تواند به شما کمک کند.

برای کمک در هر نیاز تعمیر و نگهداری یخچال، حتماً با یک سرویس و تعمیرات یخچال در کرج تماس بگیرید.

علت عدم سرد شدن مناسب یخچال شما

باز کردن یخچال و مشاهده اینکه دمای آن خنک نیست می‌تواند بسیار مزاحمت‌آور باشد. شاید حتی متوجه شده باشید که هر چیزی که در یخچال قرار می‌گیرد به سرعت فاسد می‌شود. بدون توجه به دلیل، هنگامی که یخچال شما به درستی سرد نمی‌شود، می‌تواند مزاحمت بزرگی باشد و باید به سرعت حل شود. بنابراین، در سرویس و تعمیرات یخچال در کرج به دلایلی که ممکن است یخچال شما به درستی سرد نمی‌شود، می‌پردازیم.

باز کردن مکرر درب یخچال

یکی از علل شایع عدم سرد شدن مناسب یخچال، باز کردن مکرر یا باز گذاشتن درب یخچال است. اگر یکی از اعضای خانواده، به ویژه کودکان، عادت دارند که مدت زمان طولانی از درب یخچال باز بگذرانند، ممکن است این عادت باعث عدم سرد شدن مناسب یخچال شما شود. هر بار که درب برای مدت طولانی باز بماند، یخچال باید برای تعادل با دمای اتاق تلاش کند و این باعث می‌شود که دستگاه بیشتر و بیشتر کار کند. به رفتار خانواده در مورد استفاده از یخچال دقت کنید و اگر باز کردن مکرر رخ می‌دهد.

باید تغییراتی را اعمال کنید. این ممکن است شامل داشتن یک یخچال مجزا برای نوشیدنی‌ها باشد، تا کودکان بتوانند هر زمان که می‌خواهند نوشیدنی خنک دریافت کنند، بدون اینکه ایمنی تمام غذاهای یخچال اصلی را به خطر بیندازند. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تنظیمات دمای نادرست

اگر یخچال شما به درستی سرد نمی‌شود، اولین قدم شما باید بررسی تنظیمات دما باشد، اگرچه این ممکن است به نظر آشکار بیاید، اما بسیار اغلب نادیده گرفته می‌شود. بنابراین، اگر یخچال شما به درستی سرد نمی‌شود، قبل از هر چیز باید تنظیمات دما را بررسی کنید. بسیار آسان است که در هنگام بارگذاری خریدهایتان دکمه تنظیم دما را تغییر دهید و احتمالاً به طور تصادفی دما را تنظیم کرده‌اید.

دمای بهینه برای یخچال کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت است، اما شما ممکن است نیاز به آزمایش تنظیمات دیال داشته باشید. اکثر مدل‌ها دارای یک دیال عددی هستند، بنابراین اگر متوجه شوید که بر روی یک عدد کم تنظیم شده است، سعی کنید آن را به آرامی افزایش دهید تا به زیر ۴۰ درجه فارنهایت برسد. جهت سرویس و تعمیرات یخچال در کرج می توانید از خدمات بی نظیر ما استفاده نمایید.

مسدود شدن نفس های هوا

یکی دیگر از دلایل عدم سرد شدن مناسب یخچال، مسدود شدن نفسهای هوا است. اگر غذاها را در بخش فریزر بسته کنید، ممکن است نفسهای هوا مسدود شده باشند. بخش فریزر بخشی است که بیشتر هوای سرد یخچال از طریق آن عبور می‌کند و در سراسر کابینت‌های داخلی فریزر و یخچال پخش می‌شود. اگر یک کاسه بستنی یا یک کیسه سبزیجات منجمد در مسیر نفسهای هوا قرار گرفته باشد، این باعث می‌شود هوای تازه به خوبی پخش نشود. بنابراین، کابینت فریزر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که نفس هوا مسدود نشده است.

درب‌های خود را بسته نگه دارید

به طور ناقص از مدل یخچال شما، ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای کاهش مصرف انرژی آن، بسته نگه داشتن درب‌ها است. ایستادن در مقابل یخچال باز موجب خروج هوای سرد می‌شود و انرژی بیشتری برای بازگرداندن آن به دمای مناسب نیاز است. در صورت امکان، قبل از باز کردن یخچال یا فریزر خود تصمیم بگیرید که چه نیازی دارید. این کار باعث محدود شدن تعداد بارهایی که آنها را باز می‌کنید در روز می‌شود و صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارد. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج می توانید با ما در تماس باشید.

جایگزینی رابط درب لاستیکی

این لایه به نظر غیرمهم می‌رسد و اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما واقعاً برای عملکرد کارا و سریع یخچال شما بسیار حائز اهمیت است. این رابط درب یا گسسته جلوی ورود هوای گرم‌تر به یخچال شما را می‌گیرد، اما ممکن است به مرور زمان خراب شود. وقتی رابط خراب می‌شود، قدرت مکش آن ضعیف می‌شود و یخچال شما مجبور می‌شود برای حفظ دمای مناسب، بیشتر تلاش کند.

جابه‌جایی یخچال از منابع حرارتی

کمپرسور یخچال شما برای حفظ غذاهایتان در دمای مناسب، به حالت فعال می‌روند. متأسفانه وقتی یخچال شما در نزدیکی یک منبع حرارتی قرار دارد، کمپرسور بیشتر فعال می‌شود و انرژی را تلف می‌کند و باعث می‌شود یخچال شما بیشتر و سخت‌تر کار کند. هنگام طراحی آشپزخانه خود، یخچال خود را از فر، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و هر منبع دیگری که حرارت زیادی تاباندهد، دور نگه دارید. بهتر است یخچال شما همچنین در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد. بهترین روند سرویس و تعمیرات یخچال در کرج را با ا تجربه نمایید.

تمیز کردن پیچ‌های خنک‌کننده

پیچ‌های خنک‌کننده یخچال حرارت را از دستگاه شما دفع می‌کنند، اما متأسفانه موقعیت آنها در زیر یخچال یا پشت آن باعث می‌شود که آلودگی و غبار بر روی آنها جمع شود. این ذرات باعث می‌شوند پیچ‌ها به طور کارآمد عمل نکنند و مصرف انرژی افزایش یابد. تمیز کردن پیچ‌ها کاری نسبتاً ساده است که باید حداقل چند بار در سال انجام شود و دستورالعمل‌های آن را در کتابچه راهنمای صاحب یخچال خود پیدا کنید.

خنک کردن غذاهای باقیمانده

حتی جزئیات به نظر ممکن است کمک کننده باشند تا قبض‌های انرژی شما را کاهش دهند و اجازه دادن به غذاهای باقیمانده برای خنک شدن فقط یک مثال است. این کار باعث کاهش حرارت اضافی در داخل یخچال شما می‌شود، اما فقط اجازه ندهید غذاهایتان بیش از حد طولانی بیرون بمانند و در معرض خراب شدن قرار بگیرند. مطمئن شوید که غذاهای باقیمانده به درستی در جعبه‌های تاپر و یا بافت محافظت شده قرار بگیرند تا جریان حرارت باقیمانده از داخل یخچال به بیرون جلوگیری شود. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج کافیست با ما در تماس باشید.

تمیزی و ساده‌سازی

سازماندهی داخل یخچال و فریزر شما نه تنها موجب نظم و ترتیب می‌شود، بلکه می‌تواند قبض انرژی شما را کاهش دهد. وقتی چیزها به راحتی قابل دسترسی باشند، کمتر وقت صرف باز کردن درب می‌کنید و در نتیجه مصرف انرژی کمتری خواهید داشت. همچنین باید قسمت بالایی یخچال را برای آیتم‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید استفاده کنید.

این قسمت مکانی استراتژیک است که آیتم‌ها به راحتی قابل دسترسی هستند و می‌توان درب را به سرعت بست. بنابراین، اشیای بزرگ مانند بشقاب‌های سرو، جعبه‌های غذایی و غیره را از قسمت بالا بردارید. این اشیا بزرگ همچنین می‌توانند حرارت را درون یخچال ثبت کنند و باعث می‌شوند دستگاه بیشتر تلاش کند، بنابراین آنها را در نزدیکی پایین یخچال نگه دارید.

سرویس دهی یخچال در کرج

بررسی دمای یخچالتان

در نهایت، حتماً دمای یخچالتان را بررسی کنید. نیازی به تنظیم آن در دماهای بسیار سرد نیست زیرا این کار انرژی بیشتری مصرف می‌کند و حتی ممکن است باعث آسیب به مواد غذایی حساس شود. دمای بهینه برای یخچال 36 تا 38 درجه فارنهایت و برای فریزر شما 0 تا 5 درجه فارنهایت است. سرویس و تعمیرات یخچال در کرج یکی از خدمات مهم در زمینه تعمیرات یخچال می باشد.

اگر نگران هستید که یخچال شما از مقدار زیادی انرژی استفاده می‌کند، می‌توانید تکنسین سرویس و تعمیرات یخچال در کرج را برای بررسی بیشتر بخوانید. یک تکنسین تعمیر حرفه‌ای می‌تواند دستگاه شما را برای هرگونه مشکل پنهانی بررسی کند و اطمینان حاصل کند که دستگاه شما در حالت بهینه عمل می‌کند.

یخچال شما یکی از مهمترین لوازم خانگی در آشپزخانه است که شرایط سرد مورد نیاز برای نگهداری انواع مواد غذایی تازه و نوشیدنی‌ها را فراهم می‌کند. یخچال شما به طور خاص برای داشتن داخلی به طور مداوم سرد طراحی شده است، به همین دلیل یخچال گرم می‌تواند مشکلات جدی را ایجاد کند.

یخچال‌های گرم می‌توانند باعث فساد غذا و خراب شدن نوشیدنی‌های سرد شوند که منجر به مشکلات جدی در خانه می‌شود. برای کمک به حل این مشکل در روند سرویس و تعمیرات یخچال در کرج ، ما برخی از اطلاعات مفید درباره دلایل متداولی که ممکن است باعث گرم شدن یخچال شما شود، جمع آوری کرده‌ایم.

سرویس و تعمیرات یخچال در کرج در سما سرویس کرج

یخچال شما به درستی در دمای مورد نیاز خود باقی می‌ماند به دلیل هوای سردی که به طور مداوم در داخل دستگاه گردش می‌کند. اگر در قسمت مواد غذایی تازه یخچال شما تعداد زیادی آیتم وجود داشته باشد، احتمالاً هوای سرد به درستی درون یخچال گردش نمی‌کند و نتیجتاً یخچال گرم می‌شود. برای سرویس و تعمیرات یخچال در کرج کافیست با ما تماس بگیرید.

اگر یخچال شما بیش از حد پر است، احتمالاً گرم می‌شود و این مشکل به وضوح قابل حل است. به سادگی آیتم‌هایی که نیازی به آنها ندارید را از دستگاه بردارید و در عرض چند ساعت دوباره بررسی کنید که آیا یخچال سرد شده است یا خیر. اگر احساس می‌کنید واحد در دمای مناسب است، مشکل شما حل شده است. اگر نه، احتمالاً یک مشکل بزرگتر با یک یا چند قسمت داخلی یخچال شما وجود دارد.