شما در حال مشاهده هستید تعمیر یخچال در هفت تیر کرج و تضمین 100% تعمیرات یخچال
تعمیر یخچال در هفت تیر کرج

تعمیر یخچال در هفت تیر کرج و تضمین 100% تعمیرات یخچال

خدمات رسانی سوئیچ درب  در یخچال ها

مهم ترین اصلی که باید در مورد یخچال ها بکار برد تعمیر به موقع و اصولی ان می باشد. تعمیر یخچال یکی از امور مهم و پر اهمیت می باشد که باید در صورت نیاز ان را به درستی تشخیص داده و اقدامات لازم را انجام داد. پس برای تعمیر نیاز است با اجزای مختلف یخچال و تعمیر هر یک از این موارد اشنایی لازم را پیدا کرد. برای تعمیر یخچال در کرج تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

همچنین برای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج کافیست مطالب مارا دنیال کنید. در قسمت چوب درب یخچال، یک سوئیچ دکمه‌ای کوچک را پیدا کنید. این قطعه، نور داخل یخچال را کنترل می‌کند. اگر سوئیچ عملکرد نادرستی داشته باشد، نور واحد درون یخچال روشن می‌ماند و گرمای تولید شده توسط لامپ می‌تواند مشکلات سرمایشی در جعبه ایجاد کند.

مرحله ۱: برای مشاهده‌ی اینکه آیا لامپ خراب شده است یا خیر، دکمه فشاری روی سوئیچ درب را فشار دهید.

مرحله ۲: اگر نور روشن ماند، سوئیچ را با یک پارچه تمیز کنید. سپس سوئیچ را از چوب درب بیرون بیاورید. پیچ‌های نگهدارنده‌ای که توسط قطعه پلاستیکی پنهان شده‌اند را بیرون بیاورید، سوئیچ را با یک پیچگوشتی خارج کنید یا قالب چوب درب را بردارید تا سوئیچ آشکار شود. سپس سوئیچ را با استفاده از یک ولت‌متر (VOM) تنظیم شده بر روی مقیاس RX1 بررسی کنید.

مرحله ۳: یک سر پراب VOM را به هر سر ترمینال سوئیچ وصل کنید و دکمه فشاری را فشار دهید. نشانگر باید صفر را نشان دهد. اگر سوئیچ بر روی مقیاس بالاتر از صفر حرکت کند، سوئیچ را با یک سوئیچ جدید از نوع مشابه جایگزین کنید. برای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج با ما تماس بگیرید.

مرحله ۴: سوئیچ جدید را به همان روشی که سوئیچ قدیمی به آن وصل شده بود، وصل کنید.

اکنون که ما به طور کامل تعمیر درب را بررسی کرده‌ایم، جزئیات دیگری دربارهٔ مؤلفه‌های داخلی یخچال را بیاموزیم. در بخش بعدی، شما همه چیز از رفع نشتی تا خدمات دهی به سازنده یخ را خواهید آموخت.

تعمیر یخچال سامسونگ در هفت تیر کرج

خدمات رسانی به اجزای داخلی در یخچال ها

عملکرد داخلی یخچال می‌تواند متفاوت باشد. برخی از اجزا به راحتی قابل خدمات رسانی یا تعمیر هستند، در حالی که برخی دیگر باید تنها توسط کارشناسان تعمیر یخچال در هفت تیر کرج انجام شوند.

خدمات رسانی به سوئیچ محدودیت در فرایند تعمیر یخچال در هفت تیر کرج

سوئیچ محدودیت فقط در یخچال‌ها و فریزرهای بدون یخ ظاهر می‌شود. وظیفه‌اش جلوگیری از این است که عنصر گرمایشی تخلیه بیش از دماهای تنظیم شده خود بشود. اگر در بخش فریزر یخچال بسیاری از یخ وجود داشته باشد، مشکل ممکن است مربوط به سوئیچ محدودیت باشد. با این حال، سایر اجزا – فن بخارساز، تایمر تخلیه و عنصر گرمایشی تخلیه – می‌توانند مشکل مشابهی را ایجاد کنند.

 این اجزا را بررسی کنید تا از وجود خرابی مطلع شوید، همانطور که در زیر توضیح داده شده است. اگر این قطعات در وضعیت کاری قرار داشتند، مشکل احتمالاً در سوئیچ محدودیت است. سعی نکنید سوئیچ محدودیت را خودتان تعمیر کنید؛ برای جایگزینی آن، یک تکنسین حرفه‌ای را می توانید از مرکز تعمیر یخچال در هفت تیر کرج فرا بخوانید.

خدمات رسانی به کنترل ترموستات

کنترل ترموستات معمولاً درون یخچال نصب می‌شود. دستگیره کنترل قابل مشاهده آن برای تنظیم دمای یخچال/فریزر استفاده می‌شود. عملکرد این کنترل به روش‌های مختلفی قابل آزمایش است، بسته به مشکل موجود. برای آزمایش کنترل ترموستات: (جهت تعمیر یخچال در هفت تیر کرج با کارشناسان ما تماس بگیرید.)

مرحله ۱: اگر کمپرسور به طور مداوم کار می‌کند، دستگیره کنترل را به حالت خاموش (OFF) بچرخانید. اگر کمپرسور همچنان کار می‌کند، واحد را از پریز بکشید، سپس دستگیره کنترل را بکشید و پیچ‌هایی که ترموستات را نگه می‌دارند را بیرون بیاورید. ترموستات را بیرون بکشید و یکی از سیم‌های قرمز یا آبی را از پایانه آن جدا کنید. واحد را به پریز وصل کنید. اگر کمپرسور کار نمی‌کند، به معنی خرابی ترموستات است. آن را با یک ترموستات جدید جایگزین کنید.

مرحله ۲: اگر کمپرسور پس از جدا کردن سیم از پایانه‌ای که به آن وصل است، کار می‌کند، احتمالاً در سیم‌کشی واحد یک خرابی کوتاه وجود دارد. در این صورت، سعی نکنید مشکل را خودتان برطرف کنید؛ یک تکنسین حرفه‌ای را فرا بخوانید. برای یادگیری اصول تعمیر یخچال در هفت تیر کرج با ما همراه باشید.

مرحله ۳: اگر یخچال یا فریزر کار می‌کند اما جعبه آن سرد نمی‌شود، واحد را از پریز بکشید و با استفاده از یک پیچ‌گوشتی ترموستات را بیرون بیاورید. هر دو سیم را از ترموستات جدا کنید. انتهای سیم‌ها را با نوار برق الکتریکی به هم چسبانده و دستگاه را به پریز وصل کنید. اگر یخچال به طور معمول شروع به کار کرد، به معنی خرابی ترموستات است. آن را با یک ترموستات جدید همان نوع جایگزین کنید. ترموستات جدید را به همان روشی که ترموستات قبلی به آن وصل بود، وصل کنید.

مرحله ۴: اگر بخش فریزر به طور معمول کار می‌کند اما جعبه یخچال سرد نمی‌شود، دیال‌های کنترل هر دو بخش را در میانه تنظیم کنید. این دستگیره‌ها را (که معمولاً با اصطکاک جا می‌افتند) بیرون بیاورید. سپس محفظه کنترل دما را با یک پیچ‌گوشتی باز کنید؛ شما یک فاصله بادکنکی نزدیک به کنترل را خواهید دید. دستگیره روی ترموستات فریزر را جایگزین مرحله ۴: اگر بخش فریزر به طور معمول کار می‌کند اما جعبه یخچال سرد نمی‌شود، دیال‌های کنترل هر دو بخش را در میانه تنظیم کنید. کافیست برای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج با ما تماس بگیرید.

 این دستگیره‌ها را (که معمولاً با اصطکاک جا می‌افتند) بیرون بیاورید. سپس محفظه کنترل دما را با یک پیچ‌گوشتی باز کنید؛ شما یک فاصله بادکنکی نزدیک به کنترل را خواهید دید. دستگیره روی ترموستات فریزر را جایگزین کنید و کنترل را به حالت خاموش (OFF) بچرخانید. درب یخچال را باز کنید و به دقت به فاصله بادکنکی نگاه کنید. اگر این فاصله بادکنکی در حدود ده دقیقه به طور گسترده‌تر باز نمی‌شود، به این معنی است که کنترل خراب است. آن را با یک کنترل جدید همان نوع جایگزین کنید. کنترل جدید را به همان روشی که کنترل قبلی به آن وصل بود، وصل کنید.

تعمیر فن تبخیر در یخچال ها

در برخی موارد، ترموستات خراب ممکن است عاملی برای یخچال یا فریزر گرم نباشد. یک جعبه گرم ممکن است نیز به دلیل وجود یک فن معیوب، فن مسدود شده یا پره‌های شکسته یا خم شده ایجاد شود. اگر پره‌ها محکم شده اند، سعی کنید آنها را آزاد کنید. اگر خم شده‌اند، آنها را با دستگیره‌ها صاف کنید. اگر این مشکل را حل نمی‌کند، یک تکنسین حرفه‌ای را فرا بخوانید.جهت تعمیر یخچال در هفت تیر کرج به موقع با ما تماس بگیرید.

در برخی از یخچال‌ها، سوئیچ درب بر روی فن تبخیر عمل می‌کند. اگر به نظر می‌رسد که فن به درستی کار نمی‌کند، ممکن است سوئیچ درب خراب باشد. سوئیچ را به عنوان جزئیات در صفحه قبلی آزمایش کنید و در صورت لزوم آن را جایگزین کنید.

تعمیر تایمر دفراست

اگر کمپرسور کار نمی‌کند، احتمالاً تایمر دفراست عیب دار است. این قطعه در نزدیکی کمپرسور قرار دارد. برای آزمایش تایمر دفراست، به شرح زیر عمل کنید:

مرحله ۱: یخچال را از پریز بکشید.

مرحله ۲: سیم‌ها را از تایمر و موتور تایمر جدا کنید. تایمر را با باز کردن دو پیچ نگهدارنده از قابلمه‌های آن جدا کنید.

مرحله ۳: تایمر دفراست را با استفاده از یک ولتمتر تست کنید. ولتمتر را بر روی مقیاس RX1 قرار داده و یک پروب آن را به هر سیم تایمر دفراست متصل کنید و میله پیچ تنظیم تایمر را بچرخانید تا کلیک کند. اگر تایمر دفراست به درستی کار می‌کند، ولتمتر صفر را نشان خواهد داد. اگر سوزن حرکت کند، تایمر دفراست عیب دار است. آن را با یک تایمر جدید همان نوع جایگزین کنید. جهت تعمیر یخچال در هفت تیر کرج به موقع با ما تماس بگیرید.

مرحله ۴: تایمر دفراست جدید را به همان روشی که تایمر قبلی به آن وصل بود، وصل کنید.

برای بررسی موتور تایمر دفراست، یک پروب ولتمتر را به هر سیم موتور وصل کنید و مقیاس را بر روی RX100 تنظیم کنید. اگر ولتمتر مقداری بین حدود ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ اهم نشان دهد، موتور به درستی کار می‌کند. اگر ولتمتر مقداری بیشتر از ۳۰۰۰ اهم نشان دهد، موتور تایمر عیب دار است. آن را با یک موتور جدید همان نوع جایگزین کنید. موتور جدید را به همان روشی که موتور قبلی به آن وصل بود، وصل کنید.

تعمیر المان گرمایشی دفراست

این قطعه یک المان گرمایشی است که در روی کویل تبخیر قرار دارد. وقتی یخچال یا فریزر به حالت دفراست تغییر می‌دهد، المان گرمایشی روشن می‌شود تا یخ را در فضای داخلی آبکاری کند. خرابی المان گرمایشی منجر به عدم توانایی در آبکاری می‌شود. برای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج با ما تماس بگیرید.

با استفاده از یک ولتمتر تنظیم شده بر روی مقیاس RX1، عنصر را آزمایش کنید. برای دسترسی به المان گرمایشی، پانل‌های دیواری فضای داخلی را جدا کنید. یک پروب ولتمتر را به هر ترمینال المان متصل کنید. ولتمتر باید مقداری بین ۵ تا ۲۰ اهم نشان دهد. اگر این اتفاق نیفتد، المان گرمایشی عیب دار است و باید جایگزین شود. المان گرمایشی را با یکی جدید از همان نوع و با همان ولتاژ متصل شود. المان جدید را به همان روشی که المان قبلی متصل بود، وصل کنید.

تعمیر فن کندانسور

فن کندانسور زیر واحد قرار دارد. اگر فن به درستی کار نمی‌کند، یخچال یا فریزر به درستی سرد نمی‌شود، یا به طور مداوم کار می‌کند یا اصلاً کار نمی‌کند.

با استفاده از یک ولتمتر تنظیم شده بر روی مقیاس RX1، فن را آزمایش کنید. سیم‌های الکتریکی به موتور فن را قطع کنید و یک پروب ولتمتر را به هر ترمینال موتور فن متصل کنید. اگر ولتمتر مقداری بین ۵۰ تا ۲۰۰ اهم نشان دهد، موتور به درستی کار می‌کند. اگر ولتمتر مقداری بیشتر از ۲۰۰ اهم نشان دهد، موتور فن عیب دار است و باید جایگزین شود.

در حین کار روی موتور فن، مطمئن شوید که پره‌های فن تمیز و بدون مانع هستند. اگر پره‌ها خم شده‌اند، آنها را با دقت با دستگیره‌ها صاف کنید. (تعمیر یخچال در هفت تیر کرج به صورت اصولی فقط با سما سرویس کرج)

پاک کردن دریچه‌های زهکش

دریچه‌های زهکش در پایین هر دو بخش فریزر و یخچال واحد قرار دارند. این سوراخ‌ها ممکن است به دلیل ذرات یا یخ بسته شوند و باعث مشکل در زمان آبکشی واحد در حالت دفراست شوند. برای پاک کردن دریچه‌ها، از یک قطعه سیم کوتاه استفاده کنید که به سوراخها بخورد. از دندان‌خردکن استفاده نکنید، زیرا چوب ممکن است در سوراخ شکسته شده و به آن گیر کند. در برخی از یخچال‌ها، دریچه‌های زهکش در نزدیکی المان گرمایشی در کویل‌های تبخیر قرار دارند. برای تمیز کردن این نوع واحد، نیاز به جدا کردن قسمت‌های بسیاری دارید. اگر یخچال یا فریزر این نوع است، بهتر است تماسی با یک تکنسین حرفه‌ای بگیرید تا دریچه‌ها را پاک کند.

در برخی از فضاهای فریزر، زهکش زیر فضای فریزر قرار دارد و شکلی شبیه یک پاشنه کفش دارد. این نوع زهکش معمولاً قابل پیچ‌گشتن است تا منطقه زهکشی قابل تمیز شدن باشد. برای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج با ما همراه باشید.

تعمیر خرطوم و صفحه زهکش

فن کندانسور در زیر پایین یخچال قرار دارد. در طول چرخه آبکاری، آب ممکن است از طریق یک خرطوم کوچک به صفحه زهکش شود و به طور طبیعی بخار شود. در برخی از یخچال‌ها، خرطوم زهکش از جنس لاستیک است نه فلز. این نوع خرطوم ممکن است ترک خورده و علت نشتی شود. خرطوم را بررسی کنید. اگر آسیب دیده است، آن را با یکی جدید از همان نوع جایگزین کنید. اگر آب را روی کف دیدید، صفحه زهکش ممکن است از براکت‌های خود خارج شده باشد، یا صفحه ممکن است ترک خورده یا زنگ زده باشد. برای رفع نشتی، صفحه را مجدداً مرتب کنید یا آن را جایگزین کنید.

تعمیر یخچال ساید در هفت تیر کرج

تعمیر سازنده یخ

فریزرهایی که دارای سازنده یخ خودکار هستند، گاهی اوقات به دلیل انسداد فیلتر دریچه ورودی آب که آب را به سازنده یخ می‌رساند، عملکرد نادرست دارند. برای رفع این مشکل، دستگاه را قطع برق کرده و اتصال آب را قطع کنید. خط آب را از جایی که وارد سوپاپ می‌شود – معمولاً در لبه پایین واحد – جدا کنید. فیلتر سیمی را پیدا کنید و آن را بردارید. فیلتر را با یک مسواک سفت و با استفاده از مایع شستشوی خانگی ملافه کنید. سپس قطعات را به صورت معکوس بازگردانید و مجدداً مونتاژ کنید.

تعمیر نشتی مبرد

نشتی مبرد با بوی تند و تلخ قابل تشخیص است. برای تعمیر یک نشتی مبرد، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید جز تماس با یک تکنسین حرفه‌ای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج برای برطرف کردن مشکل.

تعمیر موتور/کمپرسور

کمپرسور و موتور یخچال یا فریزر در یک واحد مهر شده قرار دارند. اگر مشکلات را به یکی از این اجزا برگردانید، تلاش نکنید که خودتان واحد را تعمیر کنید. با یک تکنسین حرفه‌ای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج تماس بگیرید.

همانطور که دیدید، برخی مشکلات معمول یخچال (مانند بسته نبودن درب) می‌توانند به راحتی در خانه تعمیر شوند، در حالی که دیگران (مانند موتور یا کمپرسور) خارج از دسترس مسلط بودن همه کارها نیست. حالا می‌دانید چگونه تعمیرات کوچک را انجام دهید و هنگامی که باید به تکنسین حرفه‌ای تعمیر یخچال در هفت تیر کرج مراجعه کنید.