شما در حال مشاهده هستید تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج و تعمیرات حرفه ایی 24 ساعته
تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج

تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج و تعمیرات حرفه ایی 24 ساعته

یادگیری اطلاعات پایه برای تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج

همیشه یک یخچال یکی از دستگاه‌هایی است که در خانه‌ی شما به طور پیوسته و شبانه‌روزی کار می‌کند تا غذاهای شما را سرد نگه دارد. اگر در نظر بگیرید چقدر یک یخچال باید سخت کار کند، واقعاً شگفت‌انگیز است که به اندازه‌ی کمی خراب می‌شود. در هر صورت، در صورتی که یخچال شما خراب شده باشد، شما ممکن است با یک صورتحساب تعمیر بالا و هزینه جبران غذاهای گمشده روبه‌رو شوید. اما نگران نباشید! این مقاله برای شما همه چیزی را که باید درباره تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج بدانید، توضیح می‌دهد.

شاید شما متعجب شوید که تعمیرات در واقع بسیار آسان هستند و تنها نیاز به کمی دانش درباره دستگاه و کمی صبر دارند. بیایید با برخی اطلاعات پایه شروع کنیم. جهت تعمیر یخچال های ساید در کرج همراه ما باشید.

تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج

بخش های اصلی یخچال ها و فریزر

یخچال‌ها و فریزرها از دو قطعه اصلی تشکیل شده‌اند: یک تابه‌ی متگری و یک تابه‌ی بخاری. یک مایع سردشونده توسط یک کمپرسور و موتور از طریق این تابه‌ها جریان می‌یابد. مایع سردشونده در تابه‌ی متگری خنک می‌شود و سپس به تابه‌ی بخاری می‌رود. در تابه‌ی بخاری، هوا با تماس با تابه‌ای پر از مایع سردشونده خنک می‌شود. تابه‌ی متگری یک یخچال یا فریزر، تابه‌ای است که در بیرون واحد قرار دارد؛ و تابه‌ی بخاری تابه‌ای است که درون واحد قرار دارد. مایع سردشونده توسط یک کمپرسور در سیستم جریان داده می‌شود. جهت تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج با ما همراه باشید.

بیشتر یخچال‌ها و فریزرها بدون یخ‌زدگی هستند. در این نوع واحد، یک گرم‌کننده به طور خودکار توسط یک تایمر روشن می‌شود تا یخ را در داخل واحد ذوب کند. یخ با گرم‌کردن گرم‌کننده در چند نقطه مختلف در واحد ذوب می‌شود، شروع به گرم‌کردن از مناطق سردتر و بیشتر یخ‌زده می‌شود. وقتی که یخ به طور کامل ذوب شود، ترموستات به طور خودکار به یک دوره خنک‌کننده تغییر می‌دهد تا دمای منجمد کردن استاندارد را حفظ کند. به دلیل اینکه این فرایند به صورت خودکار است، درون جعبه یخ‌زدگی نمی‌شود.

سیستم کمپرسور واحد، که مواد سردشونده را از طریق سیستم تابه جریان می‌دهد، توسط یک موتور با کپاسیتور قابل حرکت است. سایر قطعات اصلی سیستم خنک‌کننده/ذوب‌کننده شامل سوئیچ‌ها، ترموستات‌ها، گرم‌کننده‌ها، متگرها و فن‌ها می‌شوند. یک شخص عادی می‌تواند بسیاری از این قطعات یخچال را آزمایش کند و تعویض کند. با این حال، از قوانین و استثناهایی که در ادامه جهت تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج توضیح داده می‌شوند، بهتر است به یک فرد تعمیرات حرفه‌ای واگذار شوند.

هشدار: قبل از انجام هر گونه کاری روی یخچال یا فریزر، مطمئن شوید که آن قطع شده است. بعد از قطع برق واحد، بررسی کنید که آیا موتور/کمپرسور دارای یک کپاسیتور است؛ این قطعه در یک محفظه در بالای موتور قرار دارد. کپاسیتورها حتی زمانی که برق واحد خاموش است، الکتریسیته را ذخیره می‌کنند. قبل از انجام هر گونه کاری روی یخچال یا فریزری که دارای کپاسیتور است، باید کپاسیتور را تخلیه کنید؛ در غیر این صورت ممکن است شوک شدیدی دریافت کنید. برای تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج با ما همراه باشید.

تخلیه کپاسیتور چیست؟

برای تخلیه کپاسیتور:

مرحله ۱: یخچال یا فریزر را قطع برق کنید.

مرحله ۲: برای دسترسی به کپاسیتور، پانل خدماتی را بالای بخش عقبی واحد یا پانل خدماتی در جلوی واحد زیر در را بردارید، همانطور که برای جداسازی بیشتر توضیح داده شده است. کپاسیتور در یک محفظه در بالای واحد موتور/کمپرسور قرار دارد؛ به شکل یک باتری خشک بزرگ به نظر می‌رسد.

مرحله ۳: برای تخلیه کپاسیتور، از یک مقاومت ۲۰,۰۰۰ اهم و ۲ وات استفاده کنید – یک واحد سیم ارزان قیمت که در بیشتر فروشگاه‌های تأمین برق موجود است. سرنخ‌های مقاومت را به سرریزهای کپاسیتور بچسبانید؛ این عمل باعث تخلیه کپاسیتور می‌شود. اگر کپاسیتور سه سرپست داشته باشد، مقاومت را به یکی از سرپست‌های خارجی و سرپست مرکزی و سپس به سرپست دیگری از خارج و سرپست مرکزی وصل کنید. پس از تخلیه کپاسیتور، می‌توانید با تعمیرات ادامه دهید. جهت تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جدا کردن اجزای یخچال در فرایند تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج

اجزای کنترلی یخچال معمولاً در بالا یا بخش بالای واحد قرار دارند. موتور، کمپرسور، مارپیچ تبادل حرارت و فن مارپیچ در بخش پایین قرار دارند. برای تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج نیاز است با این بخش ها اشنایی کامل داشته باشید.

برای دسترسی به اجزا در بخش بالای واحد، پیچ‌های نگهدارنده یا قطعه‌های پلاستیکی یا فلزی را که بر روی اجزا قرار دارند، بردارید. این پیچ‌ها ممکن است توسط تریم یا مولدینگ پنهان شده باشند؛ در این صورت، تریم یا مولدینگ را با یک چاقوی پتی نرم و ثابت کننده برداشت کنید. کنترل‌های برجسته همچنین ممکن است به عنوان نگهدارنده برای بخش‌های مختلف پنل عمل کنند. در بیشتر یخچال‌ها، قفسه‌ها قابل جدا شدن هستند تا به دسترسی به برخی از پنل‌ها کمک کنند.

برای دسترسی به بخش پایین یخچال، یک پانل خدماتی را که با پیچ‌های نایاب بوسیله نگهدارنده‌ها در پشت واحد در زیر مارپیچ‌های تبادل حرارت قرار دارد، بردارید. احتمالاً واحد همچنین یک پانل دسترسی جلویی زیر در دارد. این پانل ممکن است توسط پیچ‌های نگهدارنده نصب شده باشد یا ممکن است از دو براکت کناری بالا برون بکشد. در برخی از مدل‌ها، می‌توانید یخچال را بی‌نهایت کنید و بخش‌ها را از زیر بررسی و خدمت کنید. در این صورت، باید یخچال را آب‌گرم کنید و از برق بکشید و قبل از انجام هرگونه خدماتی باید آن را خالی کنید.

مارپیچ‌های تبادل حرارت و مبدل‌های بخار و کمپرسور در بیشتر یخچال‌ها واحدهای مهر و موم شده‌اند. اگر عطلی در این اجزا رخ دهد، فرد خدماتی حرفه‌ای را بخوانید. قطعات دیگر معمولاً می‌توانند از بر روی براکت‌های نصب شده با پیچ‌ها یا با زحمت جدا شوند. جهت تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج کافیست با ما تماس بگیرید.

تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج

تست کابل برق در فرایند تعمیر یخچال

اگر کابل واحد شکسته به نظر برسد یا اگر نشانه‌های سوختگی روی پریز یا در پیچ‌های ترمینال – در بلوک ترمینال، در زیر پانل دسترسی عقب واحد – مشاهده کنید، ممکن است کابل معیوب باشد. کابل را با یک VOM که به مقیاس RX1 تنظیم شده است تست کنید (دستورالعمل‌های استفاده از VOM را می‌توانید در اینجا پیدا کنید).

تعداد زیادی مشکل یخچال ممکن است ناشی از باز و بسته کردن درب باشد. از دمای نامناسب تا وجود بیش از حد شفافیت، نگهداری درب می‌تواند تمام مشکلات شما را حل کند. برای یادگیری نحوه خدمت رسانی به درب یخچال خود، به بخش بعدی بروید.

اگر متوجه شوید که کمپرسور یخچال شما به طور مداوم در حال کار است – که انرژی را تلف می کند و عمر دستگاه شما را کاهش می دهد – ممکن است به مشکلات درب برگردد. بهترین حالت این است که آب و هوای داخل یخچال همیشه حفظ شود و واحد بتواند در طول روز دمای ثابتی را حفظ کند. البته، ما باید درهای یخچال خود را چندین بار در روز باز کنیم. در زیر تعدادی نکته برای نگهداری از درها به درستی و دور نگه داشتن هوای گرم از غذاهای شما آورده شده است. تمامی این تعمیرات در مرکز تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج قابل انجام است.

خدمات رسانی گاز یخچال به چه شیوه ایی انجام می شود؟

وقتی گاز یخچال (معمولاً یک سِر لاستیکی در اطراف درب) سخت یا شکسته می شود، سِر آن شکسته می شود و کارایی واحد به طور قابل توجهی کاهش می یابد. برای بررسی گاز درب به منظور نشت، یک دلار بین گاز و قاب درب قرار دهید و درب را ببندید. سکه را بیرون بکشید. اگر مقاومتی ارائه دهد، احتمالاً گاز به درستی جا افتاده است. اگر سکه به سرعت بیرون بیاید یا بیفتد، گاز خراب است و باید تعویض شود. گاز را در چند نقطه اطراف درب بررسی کنید. قبل از تعویض گاز، درب سازها را برای نشت بررسی کنید.  برای تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج کافیست با ما همراه باشید.

برای تعویض گاز:

مرحله 1: یک گاز ساخته شده به طور خاص برای مدل یخچالی که شما دارید، بخرید. گازهایی که به نام “fit-all” شناخته می شوند، ممکن است به طرزی مناسب نصب شوند، اما سازگار کردن آنها با تنظیمات درب ممکن است کار دشواری باشد. اگر درباره شماره مدل یخچال خود اطمینان ندارید، یک بخش کوچک از گاز را ببرید و نمونه را به یک فروشنده لوازم خانگی برای تطبیق برسانید. اگر لازم است گاز سفارش داده شود، می توانید بخش را با چسب لاستیکی به نام چسب لاستیکی برای تعمیر موقت در گپ قرار دهید تا گاز جدید در دسترس قرار بگیرد. برای تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج با ما در ادامه همراه باشید.

مرحله 2: گاز جدید را حدود 24 ساعت در اتاقی کنار یخچال قرار دهید تا به دما و رطوبت صحیح برسد، یا گاز را در آب گرم خیس کنید تا انعطاف پذیر شود.

مرحله 3: شروع به برداشتن گاز قدیمی کنید. گازهای درب توسط پیچ ها، کلیپ ها یا چسب ها نگه داشته می شوند و ممکن است یک نوار نگه دارنده داشته باشند که به شکل گاز کمک می کند و یک تب یا راهنمایی راهنمایی فراهم می کند. در برخی از واحدها، گاز ممکن است توسط لبه پنل درب نگه داشته شود؛ پنل با کمشابهات فشرده سریع، پیچ ها، یا چسب ها نگه دارنده می شوند.

برای برداشتن گاز، پیچ ها یا الازماتی که آن را نگه داشته و هر نوار نگهدارنده ای را که دارد، بردارید؛ یا پیچ ها یا الازماتی را بردارید که پنل درب را نگه می دارند. اما لازم به ذکر است که تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج نیازمند تخصص و تجربه فراوان است.

مرحله ۴: به ترتیب یک طرف درب، پیچ‌های نگه‌دارنده را کاملاً جدا کنید. کل پنل درب را برداشت نکنید. اگر گسکت با کلیپ‌های فنری نگه داشته می‌شود، مراقب باشید که زیادی به شدت روی کلیپ‌ها فشار نیاورید؛ زیرا آن‌ها تحت فشار هستند و ممکن است از محل خود جدا شوند. اگر گسکت با چسب نگه داشته می‌شود، آن را با یک چاقوی کتری بردارید. مهم ترین علت تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج جلوگیری از خرابی های زیاد تر می باشد.

مرحله ۵: پس از برداشتن گسکت قدیمی، محل نصب را به طور کامل با مایع شوینده خانگی ملايم و آب تمیز کنید. چسب سرسخت را با روغن معدنی و پنبه فولادی نازک‌تر، و سپس با مایع شوینده/آب بشویید.

مرحله ۶: شروع جایگزینی از یک طرف بالای درب را آغاز کنید. به سمت‌های پایین کار کنید تا گسکت کامل را جایگزین کنید. گسکت را به آرامی و به طور یکنواخت در محل قرار دهید و آن را به آسانی در اطراف گوشه‌ها قرار دهید. در صورتی که تولید کننده این مرحله را مشخص کرده باشد، از چسب گسکت برای آنکه آن را بچسبانید استفاده کنید. مطمئن شوید که گسکت صاف و بدون خمیدگی و لبه‌های پیچ خورده قرار دارد.

مرحله ۷: پیچ‌ها، نوارهای نگه دارنده یا پنلی را که گسکت قدیمی را نگه داشته است، جایگزین کنید. پس از قرار دادن گسکت، پیچ‌های نصب را باز یا بسته کنید تا گسکت را به چارچوب درب تنظیم کنید. اگر گسکت به محل چسبانده شده است، آن‌چه می‌توانید انجام دهید صبر کنید تا گسکت به چارچوب درب تطبیق پیدا کند. برای تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج با ما تماس بگیرید.

با استفاده از روش دلار بر روی درب فریزر، گسکت را تست کنید. اگر گسکت ناسالم است، آن را با گسکت جدیدی که به خصوص برای فریزر ساخته شده است، جایگزین کنید. در هنگام جایگزینی گسکت، درب فریزر را برداشت نکنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این راهنما برای ارائه راهنمایی عمومی است و قبل از هر گونه تعمیر یا تعویض قطعات، توصیه می‌شود که به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید و دقیقاً به دستورالعمل‌های تولید کننده عمل کنید یا با تکنسین مجرب یا خدمات پشتیبانی برای تعمیر یخچال در اسلام آباد کرج تماس بگیرید.