شما در حال مشاهده هستید تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج و اشنایی با 5 کارکرد یخچال
تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج

تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج و اشنایی با 5 کارکرد یخچال

اشنایی با کارکرد یخچال و اجزای یخچال های امروزی

یخچال وسیله ای است که از یک وسیله سرد کننده و یک عایق حرارتی برای انتقال گرما محفظه به بیرون تشکیل می شود.از یخچال به عنوان خنک نگه داشتن مواد غذایی و دارو استفاده می شود که از گذشته تاکنون شاهد گسترده ای در بستر خود داشته است که به بررسی یخچال های امروزی می پردازیم. برای تعمیر یخچال خود می توانید از دانش تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج استفاده نمایید.

تعمیرکار حرفه ایی یخچال در کرج

اجزای یخچال  عموم یخچال های امروزی با جریان الکتریسیته کار می کند که اجزای آن عبارتند از…

1-کمپرسور

کمپرسور یا متراکم کننده یک دستگاه مکانیکی است که با کاهش حجم گاز ها فشار آن ها را زیاد میکند. در حقیقت کار کمپرسور این است که نیروی مکش لازم برای مکیدن ازاوپراتور و متراکم کردن گاز و  فرستادن آن به کندانسور را انجام می  دهد که در آن گاز را به مایع تبدیل کرده و مکندگی کمپرسور گاز را از سمت راست فشار قوی منتقل می کند. برای ارتباط با تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج با ما تماس بگیرید.

انواع کمپرسور در یخچال ها

در رایج ترین دسته بندی کمپروسر را بر پایه انتقال انرژی از کمپرسور به سیال انجام میدن که به دو دسته کمپرسور دینامیک و کمپرسور های جابجایی مثبت تقسیم بندی می کنند که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها میرسیم.  جهت تعمیر یخچال سامسونگ در کرج به مقاله موردنظر مراجعه کنید.

1-کمپرسور دینامیک:کمپرسور دینامیک در دو نوع جریان شعاعی و جریان محوری می باشد که جریان شعاعی معمولا به طرح های گریز از مرکز نامیده می شود و جریان محوری هم معمولا کمپرسور توربینی یا کمپرسئر های توربینی شعاعی مینامند.

یکی از تفاوت هایی که کمپرسور دینامیک را با کمپرسور جابجایی مثبت جدا میکند این است که کمپرسور جابجایی مثبت با جریان مثبت کار می کند ولی کمپرسور دینامیک با فشار ثابتی کار میکند که تحت تاثیر شرایط بیرونی قرار دارد به عنوان مثال ایجاد تغییر جزیئ در فشار ورودی باعث تغییراتی در مبدا می شود. از خدمات بی نظیر تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج برای تعمیر یخچال خود استفاده کنید.

2-کمپرسورگریزازمبدا(جریان شعاعی):از جمله ویژگی های های کمپرسور های گریز از مبدا جریان رانشی شعاعی آن است که گاز با استفاده از پره های شعاعی وارد مرکز چرخ پروانه می شود و توسط نیرو های گریز از مبدا به سی محیط چرخ پروانه به بیرون پرتاب می شود قبل از اینکه گاز از محیط چرخ پروانه ای برسد باید از یک بخش محفظه و یک بخش حلزونی عبور کند که در این محفظه به فشار استاتیک تبدیل می شود نسبت فشار کلی کمپرسور را نسبت فشار هر مرحله مشخص می کند و بعد از هر چرخ پروانه سرعت گاز به طوری بسیار زیادی افزایش پیدا میکند. تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج بهترین گزینه برای تعمیر یخچال های شماست.

یکی از مهمترین معیاری هایی که توان کمپرسور را مشخض می کند دمای هوا است و خنک کاری در این مرحله الزامی است.چرخ پروانه می تواند در طرح باز یا بسته باشد.طرح باز در کاربرد های هوا استفاده می شود که پروانه از جنس فولاد زنگ نزن یا آلومینیوم است که سرعت این کمپرسورنسبت به کمپرسورهای دیگر بشدت بیشتر است و حدود 15000تا10000 دور در دقیقه رایج می باشد.معمولا کمپرسور های چند مرحله ای دارای دو پروانه دوار می باشد  که هردو در انتهای محور گردان نصب شده است  که بار های محوری تولید شده توسط اختلاف فشار خنثی می شود. تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج موظف است تمامی این اجزا و کارکرد صحیح آن ها را بلد باشد.

کمپرسور های گریز از مبدا باید به طور مناسب آب بندی شود تا میزان نشستی را در راستای محور گردنده که از میان محفظه کمپرسور عبور می ده کاهش می یابد . آب بندی انواع مختلفی دارد که پیشرفته ترین آن در کمپرسور های پر سرعت که تامین کننده فشار بالا هستند می توان یافت.آب بندی چهارگانه شامل آب بندی لابرینتی/آب بندی حلقوی/آب بندی مکانیکی/آب بندی هیدرواستاتیکی است.

 کمپرسور محوری

کمپرسور های محوری دارای جریان محوری است که هوا یا گاز از پره های ثابت عبور می دهد.بدین ترتیب سرعت هوا با اینکه ههمزمان پره های ثابت انرژی جنبشی را به فشار تبدیل میکند افزایش می یابد پایین ترین میزان جریان حجمی در همچین کمپرسوری حدود 15s است.معمولا یک استوانه متعادل کننده در کمپرسور تعبیه میشود تا فشار محوری را متعادل سازد.کمپرسور محوری از کمپرسورهای گریز از مبدا کوچک تر است و سرعت آن ها 25% بیشتر است این کمپرسور ها معمولا برای میزان جریان حجمی بالا در فشار متوسط استفاده می شود جریان معمول تقریبا 65 و فشار متوسط رو به 14 است. برای دریافت شماره تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج با ما تماس بگیرید.

تست و تعمیر کمپرسور توسط تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج

کمپرسور را میتوان به عنوان قلب یخچال نامید.می توان گفت که عمر مفید این قطعه بسیار مهم به مدت ده سال است در(صورتی یخچال با نوسان برق رو به رو نشده باشد یا ضربه ای وارد نشده باشد) عواملی که باعث نشان دادن مشکل دار بودن و خرابی کمپرسور میی کند عبارتند از:صدای ناهنجار یخچال/سرماسازی نادرست یخچال سوختن در هنگام اتصال به برق .

نکته:قطعه کمپرسور بسیار مهم است و برای شارژکردن گاز یخچال به نوع گاز کمپرسور توجه ویژه کرد که از همان مدل شارژشود زیرا در صورت عیب پیدا کردن این قطعه در اکثر مواقع ناچار به تعویض این قطعه کرد.

2-اواپراتور در یخچال به چه علت است؟

اواپراتور زمانی بکار گرفته می شود که گاز توسط موتور وارد کندانسور متراکم شود و تحت فشار بالا از حالت گاز تبدیل به مایع شود و وارد درایر یا خشک کن شود و سپس وارد کاپیلاری شود که باعث می شود فشار کاهش بیابد سپس وارد اواپراتور می شود که اواپراتور یک سر لوله موئی و سر دیگه اواپراتور به ساکشن موتور متصل می باشد و زمانی ساکشن فعال می شود باعث می شئد که سطح فشار داخل اواپراتور پایین بیاید و مبرد به جنبش می آید ازحالت مایع آرام آرام تبدیل به گاز می شود و این تبخیر باعث ایجاد سرما میشود… حقیقت وظیفه اوپراتور سرما سازی است و در هنگام یخ نزدن مواد غذایی ابتدا این قسمت را بررسی میکنند

انواع اواپراتور

اواپراتور را می توان به سه بخش تقسیم بندی کرد اواپراتور لوله/اواپراتور صفحه ای/اواپراتور پره دار که استفاده هر کدام از اواپرتور ها در هنگام نصب در یخچال با مواقعی که در سردخانه های صنعتی با یخچال های صنعتی متفاوت هست. تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج باید به این جزء کاملا مسلط باشد.

1-اواپراتور لوله ای :جنس این اواپراتور از جنس مس یا فولاد هستش که بیشتر در سرد خانه های صنعتی استفاده می شود که برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی استفاده می شود

2-اواپراتور صفحه ای :این اواپراتور بیشتر در فریزر های خانگی استفاده می شود این اواپراتور بضورت تکی یا گروهی در اتاق های انجماد قرار میگیرند که در دیواره های یخچال است

3-اواپراتور پره دار:این اپراتور همانند اپراتورلوله ای در یخچال های صنعتی استفاده می شود و دلیل نامگذاری این اواپراتور استفاده از پره ها برای جذب حرارت لوله هاست.اواپراتور پره دار فضای بسیار کمتری در یخچال می گیرد.

تست و تعمیر اواپراتور

از نشانه های خرابی اواپراتور جمع شدن آب در کف&گرم شدن یخچال&یخ نزدن فریزر است. و اولین اقدامات بعد از مشاهده موارد بالا تعمیر اواپراتور است تست فن اواپراتور با بررسی برقراری اتصال در سیم ها و همینطور عدم خرابی ذر این تجهیزات صورت می گیرد.جداسازی غیر اصولی این قظعه ها و تست نا صحیح آن باعث مشکلات اساسی و بزرگ در قطعه های کندانسور و موتور اواپراتور را بدنبال دارد. برای ارتباط با تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج و تعمیر یخچال خود با ما در تماس باشید.

3-کندانسور و وظیفه آن در یخچال

کندانسور وظیفه خنک سازی سیال و تبدیل بخار به مایع را به عهده دارد.در واقع هنگامی که گاز فریون پس از خنک شدن در کمپرسور در کندانسور خنک می شود و سپس تبدیل به مایع می شود در یخچال های خانگی معمولا پشت دیواره های یخچال به صورت لوله ای نصب شده است در یخچال های صنعتی و فروشگاهی معمولا از یه فن برای بهبود فرایند میعان استفاده می شود.

انواع کندانسور

1-کندانسورهوایی بیرونی : که در پشت یخچال به صورت یک شبکه ی توری شکل می باشد از خوبی های این کندانسور این است که با محیط کمتر تماس می گیرد و دیر تر گرد غبار می گیرد

2- کندانسور پاکتی یا مکعبی : در کنار کمپرسور یا در زیر یخچال قرار گرفته است و این کندانسور باید توسط یک فن خنک باشد و گرمکای اطراف و درون کندانسور را مکش کرده و به سمت کمپرسور هدایت کند این مدل بر عکس مدل کندانسور هوایی با محیط بیشتر واکنش میگیرد و نیاز به پاکسازی بیشتر است. مهم ترین نکته برای تعمیر یخچال انتخاب صحیح تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج می باشد.

3-کندانسور مخفی:این کندانسور بین ورق و فوم بدنه یخچال قرار دارد در واقع به بدنه دو طرف یخچال چسبیده است در این کندانسور به دلیل اینکه بدنه خارجی یخچال فریزرحرارت کندانسور را منتقل می کند و بدنه یخچال سطح بزرگ و هم سطح رنگ تمیزی دارد گرد غبار به ندرت روی آن قرار میگیرد و احتمال اینکه جلوی انتقال را بگیرد بسیار کم است.

نکته:تمیز کردن کمپرسوربهتر است برای تمیز کردن کندانسئر یخچال از جارو برقی استفاده کرد. برای پیدا کردن بهترین تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج به سما سرویس کرج مراجعه نمایید.

تعمیرکار مجرب یخچال

مشکلات رایج کندانسور

یکی از اساسی ترین و مهمترین مشکلاتی که ممکن است برا کندانسور که منتقل کننده گاز داغ به محیط است کثیف شدن آن است که دلایل متفاوتی ذارد که برخی از آنها عبارتند از:وجود گرد و غبار/پرز موکت و فرش روی سطح کندانسور یخچال باشد  با این وجود کندانسور نمی تواند ب حرارت گاز داغ را به محیط را بخوبی انجام بدهد در نتیجه اواپراتور سرمای کمی خواهد و فرآیند سرمایش بخوبی انجام نمی شود.

برای جلوگیری و بهبودی این مشکل و کارایی بهتر یخچال و همچنین مصرف برق کمتر بهتر است که هر یک یا دو سال کندانسور را از گرد و خاک تمیز کنیم.

5-ترموستات

ترموستات کار قطع و وصل کردن جریان برق را به کمپرسور را به عهده دارد بطوریکه هنگامی که دمای یخچال بالا رفت با وضل جریان برق کمپرسور شروع  بکار میکند و داخل یخچال را خنک میکند و وقتی دمای کمپرسور پایین آمد جریان برق را از کمپرسور قطع می کند در واقع میوان گفت که ترموستات یک کلید الکتریکی هست که سری آن را به یخچال متصل میکند و می توان با استفاده ازین کلید کمپرسور را قظع یا وصل کرد ودر آخر وظیفه ترموستات این است که دما را کنترل کند.

ترموستات یخچال در انتهای لوله قطغه ریز و قطعه دارد که به اپراتور وصل می شود یک برد شبیه یک فریون در داخل آن قرار دارد که زمانی که دمای داخل محفظه افزایش پیدا می کند فشار نیز همراه آن افزایش پیدا کند و همین امر باعث می شود که کنتاکت رله مربوطه بسته شود و موتور یخچال خاموش شود. انتخاب تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج یکی از حیاتی ترین مسائل در زمینه تعمیر یخچال می باشد.

انواع ترموستات یخچال

امروزه در یخچال های امروزی سعی بر این دارند که ترموستاتی درون یخچال قرار دهند که کاربردی تر و با کارایی بالا باشد. برای اطلاع از فرایند تعمیرات یخچال گوهردشت کرج به مقاله قبلی ما مراجعه کنید.

ترموستات های امروزی به پنج دسته بندی می شود که برفک زدایی یخچال یکی از وظایف اصلی آنها است در ادامه به بررسی انواع ترموستات می پردازیمد.

1-ترموستات های مکانیکی: ترموستات های مکانیکی در تنظیم دمای داخلی یخچال ها توسط مصرف کننده استفاده میگردد تنظیم این ترموستات توسط یک پیچ مکانیکی صورت می گیرد و هرچه درجه ترموستات یخچال بالا باشد دمای داخلی یخچال به صفر نزدیکتر می شد مثلا چنانچه درجه ترموستات روی عدد5باشد داخل یخچال خنکتر از زمانی است که درجه ترموستات روی عدد 2 باشد پس لازم است برای افزایش راندمان یخچال درجه ترموستات را بین 2 الی 5 تنظیم نمود

نکته: دقت در کنترل دما در ترموستات مکانیکی پایین تر است و از مزایای آنها این است که براحتی تنظیم می شود و بسیار ارزان قیمت می باشد ولی از معایب این دستگاه دقت پاِیین در کنترل دما و عدم امکان تنظیم دمای بهینه بر اساس محتواس.

2-ترموستات دیجیتالی:امروزه از ترموستات دبجیتالی به تعداد زیاد استفاده می شود ترموستات های دیجیتالی دمای داخلی یخچال را بین 3 الی 7 و دمای فریزر بین 18 الی 20 درجه سانتی گراد می رسد از مزایایی که ترموستات دیجیتالی دارد این است که به شبکه اینترنت وصل شده وشخص صاحب یخچال می تواند به راحتی از راه دور تنظیم دما کند. مهم ترین اصل در فرایند تعمیر یخچال انتخاب تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج می باشد.

3-ترموستات دو قطبی:عملکرد این نوع ترموستات مبتنی بر ضریب انبساط در فلزات می باشد.در این نوع ترموستا ها در دیواره های فضای داخلی یخچال دو فلز با ضریب انبساط مختلف نصب می کنند فلزی که دارای ضریب انبساط بیشتری قرار گیرد زودتر منبسط می شود و با افزایش حجم با فلز دیگر تماس می گیرد با تماس این دوفلز جریان برق برقرار می شود و موتور یخچال شروع بکار می کند و زمای که موتور یخچال از کار می افتد دما فضای داخلی یخچال کاهش می یابد و باعث جدایی دو فلز می شود که در ادامهد این اتفاق برق موتور قطع و موتور از کار کردن باز می ماند.

این ترموستات دقت بالایی در کنترل دما دارد اما از معایب این دستگاه هزینه بسیار زیاد آن است. پس تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج باید در این زمینه کاملا محتاطانه عمل کند.

4-ترموستات فشار بخار:کارکرد این ترموستات به این صورت است که ابتدا انبساط مایعات صورت می گیرد ترموستات فشار بخار دارای یک لوله ی شیشه ای مثل دما سنج هست که با یک لوله باریک به یک لوله فلزی وصل می شود درون این لوله ای از الکل پر شده و در زمانی که دما داخل فضای یخچال افزایش پیدا می کند الکل داخل یخچال منبسط می شود و به میله فلزی فشار می آورد این فشار موجب برقراری موتور یخچال می شود و با کاهش دما و خنک شدن الکل داخل شیشه فشار از روی فلز ورداشته می شود و همین امر باعث قطع جریان برق و خاموش شدن یخچال می شود.

5-ترموستات جامد الکتریکی:از یک قطعه الکتریکی استفاده شده که رسانایی الکتریکی این قطعه با تغییرات دما تغییر می کند و از یک برد کوچک نیز استفاده می شود تا با توجه به دمای تنظیمی حساسیت این قطعه رو کم یا زیاد کند این قطعه برای تنظیم دمای فضای داخل یخچال،دستور قطع و وصل کردن جریان موتور به یخچال می دهد در نتیجه ترموستات جامد الکتریکی دقت بالایی در کنترل دما دارد.

دلایل خرابی ترموستات

ترموستات یخچال اگر همیشه در حال قطع و وصل شدن باشد یعنی جریان الکتریسیته به خوبی به کمپرسور نمی رسد یا ترموستات در حالت اتصال دائمی است یا اینکه کالیبراسیون ترموستات در حالت تنظیم نشده قرار گرفته نباشد. برای شماره تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج با سما سرویس کرج تماس بگیرید.

اگر هر یک از علائمی روی یخچال ظاهر شود امکان خرابی ترموستات وجود دارد:

1-کمپرسور یخچال بدون توقف کار کند 2-دمای محفظه داخلی یخچال صفر یا گاها کمتر صفر شود3-تعداد زیادی یخ روی دیواره های یخچال باشد4-داخل یخچال بسیار گرم است5-یخچال بعد از خاموش شدن روشن نمی شود.

اگر یخچال بدرستی کار نکند یعنی اینکه مواد غذایی بدرستی منجمد نشود یا یخچال به اندازه کافی خنک نیست  این نشانه خرابی ترموستات می باشد.

اگر اختلالی در این قطعه بوجود آید نیازمند به تعمیرکار شوید.انجام دادن تعمیر قطعه ی ترموستات یخچال به دلیل رفع میکل کنترل دما در یخچال های مختلف صورت می گیرد

عدم کنترل دما در یخچال باعث عملکرد ضعیف این دستگاه می شود که حتما باید تعمیر یا تعویض نرموستات صورت بگیرد. برای دسترسی به تعمیرکار یخچال سامسونگ در کرج با ما تماس بگیرید.